11 Temmuz 2016 Pazartesi

Bilim ve Tasavvuf 2 - Taşkın Tuna



Hayat bir mimaridir / Hayat bir musikidir / Hayat bir sanattır / Hayat bir simetridir / Hayat bir bilimdir.

• "Dünyada her saniyede 100 adet şimşek çakar ve 28.000 derecelik bir sıcaklık değeri açığa çıkar. Bu değer, 
   güneşin sıcaklığından (5) kat daha fazladır."

• "Uzay ve zamanın aynı şeyler olduğunu söylemiyorum. Maddenin olmadığı yerde uzayın olmadığını; uzayın olmadığı 
   yerde de zamanın olmadığını söylüyorum." (Leibniz )

• "Time goes you say. Ah! No! / Alas! Time stays we go."

• "Derya benim katremdir / Zerreler umman bana" (Yunus Emre)

• "Gökler tüm ihtişamı ile yüksekte duruyorlar. Senin gözlerin ise hâlâ yerde." (Goethe)

• "Kuş olmayınca, yuva olabilir miydi?" (S. Şirazi ) 

• "Her şey / Uzak ya da yakın, birbirine bağlanmış / Ölümsüz bir el tarafından / Tek bir çiçeği bile koparamazsın / Bir 
   yıldızı yerinden oynatmadan" ( Fransis Thomson )

• "Âlemin sırlarını ne sen bilebilirsin ne de ben / Bu muamma harfini ne sen okuyabilirsin ne de ben / Perdenin bu 
   yüzünde senin benim dedikodularım var / Perde kalkarsa ne sen kalırsın ne de ben” (Ömer Hayyam) 

• "Elbiseler gördüm içinde insanlar yok / İnsanlar gördüm üzerinde elbiseler yok” (Mevlana ) 

• "Bütün sayılarda BİR vardır."

• "İlim bir noktadır, onu çoğaltan cahillerdir." (Hz. Ali )

• "Allah zâtı ile mevcut / Esması ile mâlûm / Sıfatları ile meşhûd / ef’ali ile zâhirdir."

• "Âyinedir bu âlem her şey Hak ile kaim / Mirat-ı Muhamedd’den Allah görünür daim."

• "Bulutlar ağlamazsa yeşillikler nasıl güler" ( Mevlana) 

• "Anladım işi sanat Allah’ı aramakmış / Marifet bu, gerisi yalnız çelik- çomakmış" (N. Fazıl Kısakürek) 

• "Cevizin kabuğunu kırıp özüne inmeyen, cevizin tümünü kabuk zanneder" (İmam Gazali ) 

• "Fizikçiler bildiklerini sandıkları konuların ancak yarısını bilebilirler; ancak bunun hangi yarısı olduğu hakkında da 
   şüphelidirler."

• "Yerler ve gökler adaletle yerinde durur." (Hz. Muhammed) 

• "İnsanı düşünmek her şeyi düşünmek demektir."

• "Zaman kâinatı döndürür." 

• "Kim ki hakikati (Hakk’ı) arıyorum demiştir, o haklıdır. Kim ki, hakikati buldum demiştir, o HAK’sızdır.”

• "Güneşin yapacak başka bir işi yokmuş gibi bir salkım koruğu bir salkım üzüm hakline getirmek için aylarca uğraşır." 
   (Galille) 

• "Kader dahil olunca tedbir zail olur." (Hz. Ali) 

• "Tanrı bilinmezse hiçbir şey kesin olarak bilinmez." (Descartes) 

• "Tanrı hiç bir şeyi tesadüfe bırakmaz, çünkü Tanrı zar atmaz." (Einstein) 

• "Aklımın almadığı tek şey bu koskoca evrenin nasıl olup da aklımıza sığabilmiş olmasıdır." (Einstein ) 

• "Evren bir şans eseri olarak ortaya çıkmamıştır. Bu bakış açısının evreni anlamak konusunda çok verimli olduğunu 
  sanmıyorum. Bence evren ve onun varlığı altında bugün sezemediğimiz çok daha derin şeyler gizlidir."
  (Roger Penrose) 

• "Güneş de ay da bir hesap içindedir." ( Kur’an /Rahman:5) 

• "Allah’ın düşüncelerini bilmek isterdim, gerisi, ayrıntıdır." (Einstein ) 

• "Kâinat gerçeğin dış ve görünen yüzüdür / Gerçek ise kâinatın iç ve görünmeyen yüzüdür." (İmam Gazali) 

• "Derman aradım derdime / Derdim bana dermen imiş / Burhan /(kanıt) aradım kendime / Kendim bana burhan imiş." 
   (Niyazi Mısrî)

• "Kuantum Fiziğinden şok olmamış fizikçi, fiziği anlamamış demektir." (Niels Bohr)

• "Hücre içindeki çekirdek içinde 46 adet kromozom vardır. Her kromozomda 500 değişik GEN bulunur. 500 Gen’in 46 
   kez beraberliği 23.000 değişik dizilişi oluştur". 

• "DNA molekülü bir metre uzunluğunda bir milyon sahifelik bilgi ve bin ciltlik bir ansiklopediye eşdeğerdir." 

• "Ben bilmez idim gizli, ayan hep SEN imişsin / Canlarda ve tenlerde nihan hep SEN imişsin / Senden bu cihan için 
   bir nişan ister idim ben / Âhir şunu bildim ki, cihan hep SEN imişsin."

• "İki rekat namaz da seni Allah’a yaklaştırır, yeter ki, abdestini kendi kanınla al.!" (Hallacı Mansur) 

• "Bir var bende benden içerû" (Yunus Emre) 

• "Güneş Sistemine en yakın yıldız Alfa Centaurı olarak bilinir; onun ışığı bize 4.5 yılda ulaşır. Şimdi bu yıldıza bakan 
  bir kişi, onun zamanımızdan 4.5 yıl önceki halini görüyor demektir."

• "Dünyamızdan yaklaşık 500 ışık yılı uzaklıkta olan bir yıldızdan ŞİMDİ bize bakan bir gözlemci olsaydı acaba açık ve 
  net olarak kimi görürdü?" (Cevap: F. Sultan Mehmet) / Bir ışık yılı uzaklık 9.5 trilyon km. dir)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder