10 Temmuz 2016 Pazar

Bilim ve Tasavvuf - Taşkın Tuna


• "Ete kemiğe büründüm, Yunus diye göründüm." (Yunus Emre)

• "İnsana sığana kâinat; kâinata sığamayana da insan derim". (Muhammed İkbal)

• "Kulum bana nafile ibadetlerle öylesine yaklaşır ki, ben onun gören gözü işiten kulağı hareket eden eli ve ayağı
   olurum." (Kudsî Hadis)

• "Gülün dikene katlanması onu güzel kokulu yaptı." (Mevlana)

• "Ben sahilde çakıl taşları ile oynayan bir çocuk gibiyim. Öte yanda hakikat okyanusu var ." (Sır Isaac Newton )

• "Hakikatı konuşmak isteyen hakikatin zarafetini "terziye" bırakmalıdır." (Einstein)

• "Mutluluk anlamak demektir." (S. Hawking )

• "İki derviş karşılaşmışlar. Biri diğerine sormuş. "Ne yaparsınız?"

  "Biz verdikçe şükrederiz, vermeyince sabrederiz. Ya siz ne yaparsınız?"

• "Biz verdikçe dağıtırız, vermedikçe şükrederiz."

• "Denizde dalgaları sayan adama bir derviş sormuş: "Kaç dalga saydın". Adam cevap vermiş: "630" Derviş başını
   sallamış" Olmadı, BİR de yeter."

• "Yakin gelene kadar Rabbine kulluk et." (Kur’an/ Hicr: 99)

• "Kâh çıkarım gökyüzüne seyrederim âlemi / Kâh inerim yeryüzüne seyreder alem beni" (Nesimi)

• "Deniz kendi dalgasından daha eski değildir."

• "Tefsir rivayete; tevil dirayete dayanır." (Seyyid Ahmed Hüsameddin Hz.)

• Doğa bir bütündür / Doğa sınırlıdır / Doğada denetim vardır / Doğada var olan kaybolmaz / Doğa kendine yapılana
  tepkilidir / Doğa kendine en uygun çözümü bulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder